maanantai 19. elokuuta 2013

ensimmäinen viikonloppu Jenkeissä

Heeey. Nu har jag varit här hemma i Utah i fyra dagar och jag gillar verkligen att vara här, alla är riktigt trevliga och jag trivs här. Det här är altså min första helg här och det har varit ganska fullpackat. I fredags besökte jag skolan för att välja ämnen och mina ämnen för första perioden är: cheerleading, health, english, algebra, adult roles & responsibilities, early childhood education, US history, spanish. Ämnen för andra perioden är: cheerleading, drawing, english, algebra, painting, early childhood education, US history, spanish. Jag kommer att vara junior, men klasserna som jag tar kommer att ha blandade årskurser (junior och senior elever) och jag är i varsity cheerleading-laget, så där kommer det också att finnas både juniors och seniors, vilket jag tycker att är bra.
Fredagskvällen spenderade jag och min värdfamilj på ett bröllops, det var roligt och alla dansade, och då menar jag altså alla, vuxna och barn. Det var riktigt kul och tårtan var goood, hehe. Igår (lördag) åkte jag och min värdfamilj till min värdmammas systers hus där de ordnade en Hawaii-temafest med god mat och leis som alla hade på sig. Deras hus var verkligen sevärd, altså det var så häftigt och kreatift, kan inte beskriv det riktigt bra, man borde se det själv men roligt hus var det iallafall. Jag träffade många av deras släktingar och mina värdsystras kusiner samt deras vänner, och de var alla trevliga mot mig. Vi spelade sodapong (som beerpong men med limsa haha), gick runt i deras neighbourhood (området där de bor), åt, dansade limbo och hade det allmänt bra.
Idag åkte vi till Park City, som är en söt stad här i närheten. På vägen dit åkte vi via T-Mobile och jag fick äntligen fixat ett prapaid-kort till min nygamla mobiltelefon, som jag fick av min värdsyster Veronicas vän, altså hur trevligt som hälst ju. Nu behöver jag bara betala 50$ (37 euro) i månaden för unlimited texting & talking. I Park City gick vi runt en stund på söndags marknaden där de sålde lite saker, mat och sånt, före jag, Sylvia och Veronica (mina värdsystrar) åkte till en Outlet Mall i närheten för lite shopping. Jag köpte ett par tröjjor, två par shorts och ett par Converse, som kostade 30 euro, altså billiiiiiigt !! I morgon runt 6 på morgonen har jag min första cheer-träning, livet leker :)

I tasted coconut water for the first time and I liked it, yummy. The hoodie below is very comfy, it's a school spirit hoodie.
Park City

Heeey. Nyt oon ollu täällä Utah-kodissa noin neljä päivää ja tykkään olla täällä kyl, kaikki on tosi kivoja mua kohtaan ja viihdyn täällä. Tää on siis mun eka viikonloppu, jonka oon viettäny täällä ja on ollut aika paljon ohjelmaa. Perjantaina kävin koululla valitsemassa aineet ja mun ekan puolen vuoden aineet on: cheerleading, health, english, algebra, adult roles & responsibilities, early childhood education, US history, spanish. Toisen puolen vuoden aineet on: cheerleading, drawing, english, algebra, painting, early childhood education, US history, spanish. Tuun olemaan juniori, mutta mun aineissa on sekä senioreja ja junioreja ja, koska tuun olemaan osa varsity cheer-joukkuetta, niin siellä on myös senioreja ja junioreja, joka on mun mielestä hyvä.
Perjantain-illan vietin mun hostperheen kanssa nätten tuttujen häissä, oli hauskaa ja kaikki tanssi, ja nyt tarkoitan kaikki, vanhemmat ja pikkulapset. Oli hauskaa ja kakku oli hyvää, heh. Eilen (lauantaina) mentiin illalla mun hostäidin siskon kotiin, koska hän oli järjestänyt Hawaii-teemabileet, jossa oli hyvää ruokaa ja lei-kukkakaulakorut, joita kaikki piti päällään. Heidän talo oli kyllä jotain ihan uutta, en oo ikinä nähny tuonlaista taloa, tosi hauska ja kreatiivinen ja värikäs, harmi etten ottanu kameraa tuonne. Tapasin paljon mun hostperheen sukulaisia, hostsiskojen serkkuja, jotka on samanikäisiä ku minä ja heidän kavereitaan, ja kaikki oli tosi kivoja mua kohtaan. Pelattiin sodapongia (niinku beerpong, mut limsalla), käveltiin ja juostiin ympäri tuolla alueelle, siis neighbourhoodissa, syötiin, tanssittiin limboa ja pidettiin vaan hauskaa.
Tänään mentiin aamupäivällä ajelemaan kohti Park Cityä, joka on tosi söpö kaupunki täällä lähellä. Matkalla sinne käytiin T-Mobile'ssä ostamassa mulle prepaid-liittymä mun uuteen käytettyyn kännykkään, jonka sain mun hostisosikon ystävältä, siis kuinka kilttiä, ihanaa ja nyt mun pitää vaan maksaa 50$ (37 euroa) joka kuukausi ja saan soittaa ja tekstailla kuinka paljon tahansa. Park Cityssä oli siis pienet sunnuntai-markkinat, joissa ihmiset myy omia tavaroitaan. Tän jälkeen mentiin mun Sylvian ja Veronican (hostsiskojen) kanssa shoppailemaan vähän Outlet Mall'iin, joka oli siinä lähettyvillä ja kivaa oli. Ostin pari toppia, kahdet shortsit ja valkoiset matalat Converset, jotka makso 30 eurooo, siis halpaaa !! Huomenna sitten aamukuudelta ekoihin cheer-treeneihin, jeejee. Elämä hymyilee täällä päin maailmaa :)

3 kommenttia:

  1. Sun blogista on tullu yks mun lemppari blogeista. Tosi kiva lukea ja muutenkin niin mahtava blogi! c:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihanaa, kiitti paljon ja kiva, että tykkäät ! :)

      Poista
  2. Moi, eksyin blogiisi ihan sattumalta, kun huvikseni seikkailin netissä, ja sana "Utah" kiinnitti heti huomioni, joten jumetuin tänne. Olin näet itse reilut pari kymmentä vuotta sitten vaihto-oppilaana Skyline High'ssa, jonka varmaan tiedätkin, tai ainakin tulet tietämään. Sehän on siinä Mt.Olympuksen alla. En ole käynyt Salt Lake Cityssä olympialaisten jälkeen, joten varmaan paikka on muuttunut aika paljon, mutta tärkeimmät maamerkit ja harrastukset kai ovat samat. Ainakin silloin minun aikanani laskettelu oli se ykkösharrastus talvisin, jos koulu-urheilua ei lasketa mukaan. Joka viikonloppu vietettiin perheen kanssa yksi päivä rinteessä, vaikken minäkään ollut oikeastaan lasketellut koskaan ennen vaihtarivuottani. Talvi on siellä lempeä, lunta ei ole laaksossa paljoa, mutta vuorillahan sitä riittää.

    No joo, täytyy jatkaa juttua joku toinen päivä, koska yö alkaa painaa päälle täällä Suomessa ja tekstini varmaan alkaa vaikuttaa aika sekavalta. Toivon sinulle kaikkea hyvää tulevalle vuodelle. Ainahan kaikki ei mene niin kuin itse haluaisi, mutta toivottavasti vastoinkäymisiä ei ole liikaa vaan "sopivasti". Olisi tosi kiva lukea esim. koulupäivistäsi ja siitä, miten siellä nykyään vietetään vapaa-aikaa. Oma kouluni alkoi aina klo 07.45 konekirjoituksella. Olin ainoa poika noin neljänkymmenen räikeästi meikatun tytön luokassa. Miellyttävä kulttuurishokki...
    JN

    VastaaPoista